02. Faculty of Education & Humanities
Permanent URI for this community
Browse
Browsing 02. Faculty of Education & Humanities by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 549
Results Per Page
Sort Options
Item Open Access Human relationships in D.H Lawrence's novels(Almaty, Suleyman demirel university - 2000, 2000) Kaplan MuratD.H. Lawrence, the renowned English author, is celebrated for his profound exploration of human relationships in his novels. This abstract offers a glimpse into the captivating examination of human connections within Lawrence's literary works.Lawrence's novels, such as "Sons and Lovers," "Women in Love," and "Lady Chatterley's Lover," portray a vivid tapestry of human relationships, encompassing the complexities of love, desire, and intimacy. Through his keen insight and compelling character development, Lawrence masterfully dissects the dynamics of family, friendships, and romantic liaisons.In his exploration of familial bonds, Lawrence delves into the intricate interplay between parents and children, revealing the impacts of upbringing and individual aspirations on these relationships. His portrayal of sibling interactions and their rivalries adds another layer of depth to the narrative.The author's depiction of romantic relationships is equally compelling, as he grapples with the desires and conflicts that often define human connections. Lawrence's characters struggle with societal norms, personal passions, and the quest for authenticity, giving rise to passionate and sometimes tumultuous love affairs. These relationships are often a mirror to the societal norms and class distinctions of the times in which Lawrence wrote.Item Open Access Shakespearean Literature(Almaty, Эверо - 2000, 2000) Kaplan MuratAbstract. "Exploring Shakespearean Literature: From Sonnets to Tragedies" is a captivating journey into the world of the Bard of Avon, William Shakespeare. This abstract provides an overview of the course, which delves into the rich tapestry of Shakespearean works, encompassing his iconic sonnets, comedies, tragedies, and historical plays. The course begins by introducing students to the life and times of William Shakespeare, setting the historical and cultural context in which he wrote. It then embarks on a comprehensive examination of his sonnets, renowned for their lyrical beauty and exploration of themes like love, time, beauty, and mortality. Students will analyze and appreciate the intricate language and metaphors used in these timeless poetic expressions. Moving on to Shakespeare's plays, the course delves into the comedic works such as "A Midsummer Night's Dream" and "Twelfth Night." Students explore the elements of mistaken identities, love triangles, and humor that are characteristic of Shakespeare's comedies. They also delve into the thematic depth that often lurks beneath the surface.Item Open Access XX ғасырдағы Қазақстан тарихы(Suleyman Demirel University, 2009) Н.У.Шаяхметов; М.Ә.ҚұсайыноваОқу құралы XX ғасырдағы Қазақстан тарихына арналған. Бұл кезең үш дәуірдің тоғысында: Ресей империясы тұсында, кеңестік жүйеде және тәуелсіздік жағдайында өрбіген тарихи оқиғаларды қамтиды. Бұл оқу құралы Отан тарихы бойынша білім берудің қазіргі талаптарына сәйкес жасалған. Оқу құралы мектеп оқушыларына, студенттерге арналған. Сонымен бірге мұғалімдер мен Отан тарихына қызығушылық танытанын көпшілік оқырман қауым үшін де пайдалы.Item Open Access Лексикалык дублеттер және тілдік норма(Suleyman Demirel University, 2009) Х.А.ОрдабекоеаОқу құралы сөз теориясында маңызды орын алатын сөз варианттары, оның ішінде, лексикалық дублеттер мәселесіне арналады. Лексикалық дублеттердің түзілу жолдары, синоним сөздер мен лексикалық дублеттердің арақатынасы, лексикалық дублеттердің семантикалық құрылымы мен синтагмалық қатынастағы тіркесімдік қабілеті және сөз варианттарының морфологиялық, синтаксистік түрлерінің қалыптасу жолдары сөз болады. Бұл пән филология факультеті бакалавр бөлімінің кәсіби пәндерді таңдау компонентінің негізінде ұсынылатын элективті курстардың қатарында оқытылады. Оқу құралы жоғары оқу орындары филология факультеттерінің студенттеріне, магистранттары мен ізденушілеріне, оқытушыларына арналады.Item Open Access Қазіргі қазақ тілінің лексикологиясы: практикалық және лабораториялық жұмыстар(Suleyman Demirel University, 2010) Ордабекова Хафиза АрысбайқызыОқу-әдістемелік құрал білім берудің кредиттік технологиясы бойынша модульдік жүйеге негізделіп жазылды. Ұсынылып отырған оқу-әдістемелік құрал қазіргі қазақ тілінің лексикалық, фразеологиялық жүйесі бойынша соңғы кездегі ғылыми жаңалықтарға сүйене отырып жазылған лекциялар жинағынан тұрады және алынған теориялық білімдерін жетілдіру, оны практика жүзінде орындай білу дағдысын қалыптастыру, машықтандыру мақсатында лингвистикалық мәтіндер беріледі. Берілген лингвистикалық мәтіндер зертханалық жұмыстардың мақсат-міндетіне, мазмұнына сәйкес таңдап алынып, қазақ тілі лексикасының семасиологиялық табиғатына, сөздік кұрамьі мен сөздік қорына, қазақ лексикасының қолданылу сипатына қарай лексика-семантикалық, этимологиялық, фразеологиялық талдаулар арқылы алган білімдерін меңгертуді, бекітуді көздейді. Оқу-әдістемелік құрал жоғары оқу орындары филология факультеттерінің студенттері мен магистранттарына, оқытушыларына қосымша құрал ретінде ұсынылады.Item Open Access Оценочность в диахронии: от слова к тексту(Алматы, Тарих тағылымы - 2010, 2010) Мирзоева Л.ЮАннотация. Данная работа представляет собой глубокий анализ эволюции и изменения выразительных средств оценки в языке на протяжении времени. Курс исследует, как лингвистические выражения оценки, такие как эмоциональные оттенки, стилистические особенности и семантические нюансы, развивались и менялись в языковой диахронии. Отслеживается путь от отдельных слов и фраз к их роли в создании текстов и дискурсов. Студенты будут обучаться различным методам анализа языковой оценочности в разных исторических периодах, начиная с древних текстов и заканчивая современными коммуникативными практиками. Они будут изучать смену языковых средств, используемых для выражения эмоций, оценок, и отношения к явлениям и событиям в языке.Курс также подчеркивает значение социокультурного контекста и исторических событий в формировании лингвистической оценочности. Студенты будут изучать, как изменения в обществе и культурных нормах могут отразиться на способах, которыми язык выражает оценку и отношение. В конечном итоге, участники курса приобретут глубокое понимание того, как оценка и выразительность языка эволюционировали на протяжении времени и как это связано с общественными и культурными изменениями. Они также научатся анализировать и интерпретировать тексты и дискурсы с точки зрения оценочных выразительных средств.Item Open Access Әңгіме жанрын талдау амалдары(Suleyman Demirel University, 2010) Сыдықова Ж.Ж."Әңгіме жанрын талдау амалдары" атты оқу құралында көркем прозаның құрылымын, сюжеттік желілерін, образдарын ұтымды амалдар, әдіс-тәсілдер көмегімен салыстыра талдау үлгілері ұсынылған. Бұл оқу құралы әдебиеттанушыларға, оқытушыларға, студенттерге арналған.Item Open Access Қазақ тіліндегі етістіктер және аспектуалды семантика(Suleyman Demirel University, 2011) Жолшаева М.С.Монографияда етістіктің қимылдың өту сипаты категориясы жүйелі-құрылымдық және функционалды-семантикалық тұрғыдан кешенді қарастырылу арқылы қазақ тіліндегі аспектуалды семантиканың қалыптасу заңдылықтары анықталған және аталған категорияның тілдік мәртебесі нақтыланған. Тілдік құбылыстардың табиғатын толық тану оның қолданымдық сипатымен де байланысты. Еңбекте аспектуалды семантика мәселесі функционалды грамматика ұстанымдары тұрғысынан да қарастырылып, тілдік бірліктердің аспектуалды семантика жасауға қатысы және олардың семантикалық өрістегі орны мен өзіндік ерекшеліктері анықталып, қолданыстағы қызметтері сараланған. Еңбек ғылыми қызметкерлер, жоғары оқу орындарының оқытушылары мен ізденушілерге, филология факультеттерінің докторанттары мен магистранттарына, студенттеріне арналған.Item Open Access Əдеби сын тарихы("Таңбалы" баспасы, 2011) ЫСҚАҚҰЛЫ Д.Қоғамдық өмірдің жеттіге түсуі ондағы сын мен өзара сынның дамуына тікелей қатысты болса, көркем əдебиеттің көркеюі де оның сынымен тығыз байланысты. Қазақ əдеби сынының тарихы есте жоқ ескі замандардағы халықтың рухани қажеттілігінен бастау алып, қоғамның дамуымен бірге дамып, жетіліп, əдебиеттің, оның ғылымының, баспасөздің тоғысқан түйінінде əдеби өмірді зерттеп, оның жетістіктері мен кемшіліктерін саралап, бағалап, оқырманның көркем əдебиетті дұрыс түсінуіне көмектесіп, келе жатқан əдеби-ғылыми-публицистикалық сипаттағы шығармашылықтың, қоғамдық сананың бір саласы ретінде ұзақ жолдардан өтті. «Əдеби сын тарихы» – жоғарғы оқу орындарында жүргізілетін базалық пəннің теориялық əрі іс-тəжірибелік негіздемесі болып табылады. Оқу құралында қазақ əдеби сын өнерінің қалыптасуынан бастап, ХХІ ғасырдағы ұлттық əдеби сын проблемалары толықтай қамтылған. Кітапта баспасөздегі сын жəне əдебиеттің қоғамдық, əлеуметтік, саяси, теориялық мəселелері кеңінен талқыланады. Кітап жоғары оқу орындарының студенттеріне, магистрлеріне, докторанттарына, əдебиеттанушы ғалымдарға, сондай-ақ əдебиет сүйер көпшілік қауымға арналған.Item Open Access Қазақ этнолингвистикасы(Suleyman Demirel University, 2011) БАЙТЕЛИЕВА Ж.Д.Этнолингвистика - этнос болмысын оның тілі арқылы танып-білу максатынан туындаған тіл білімінің антрололингвистикалық бағыттағы саласы. Ұсынылып отырған оқу құралында этнолингвистика ғылымынын қалыптасу, даму тарихы, этнолингвистикалык мектептер, сол мекгептердід өкілдері мен олардың негізгі енбектеріне тоқгалады. Оқу қүралында автор этнолингвистика гыльшының қазақ тіл білшіндегі негізін қалаушы академик Ә.Қайдардың. сондай-ақ, М.Копыленко, Е.Жанпейісов, Н.Уәли, Ж.Манкеева т.б. ғалымдардың теориялық тужырымдарын берген. Оқу құралы жоғары оқу орындары филология факультеттерінің студенттері мен магистранттарына, оқытушыларына, жалпы көпшілік қауымға арналган.Item Open Access Новые направления социальной лингвистики(Suleyman Demirel University, 2011) Ахметжанова З.К.Учебное пособие лосвящено таким новым направлениям социолингвистики, как исследование витальности языка, языковая ситуация, языковое планирование, социальная идентичность (этническая, гендерная, возрастная идентичность), и ее отражение в языке и коммуникации, коммуникативное поведение, билингвизм и интерференция. Учебное пособие предназначено для студентов, магистрантов и может быть использовано при чтении курсов по социолингвистике, теории коммуникации, гендерологии.Item Open Access ПОЭМА ЖАНРЫН ТАЛДАУ(Suleyman Demirel University, 2011) Б.Д. Керімбекова«Поэма жанрын талдау» атты оқу құралында күрделі жанр – поэманың жанрлық ерекшеліктері мен түрлері, қазақ поэмаларының тақырыптық сипаты мен ондағы көркемдік ізденістер ақын Ф.Оңғарсынова поэмалары негізінде сараланады. Оқу құралы жоғары оқу орындары филология факультеттерінің студенттеріне, магистранттар мен ізденушілерге, сондай-ақ, оқытушыларға арналады.Item Open Access Молда Мұсаның əдеби мұрасы: монография(Гига Трэйд, 2012) Оразбекова З. Е.XIX ғасырдың ақырғы тұсы мен XX ғасырдың бас кезіндегі қазақ əдебиеті көрнекті өкілдерінің бірі Мұсабек Байзақұлының өмірі мен шығармашылығы арнайы, жан-жақты зерттелген емес. Филология ғылымдарының кандидаты, Ph.D – Оразбекова Зейне Ескендірқызының «Молда Мұсаның əдеби мұрасы» атты еңбегі осы олқылықтың орнын толтыруға бағытталған.Item Open Access Кәсіби қазақ тілі(Suleyman Demirel University, 2012) Абнасырова Р.Ж.Бұл оқу құралы қазақ тілінен білім берудің қазіргі талаптарына сәйкес жасалған. «Кәсіби қазақ тілі» атты оқулық жоғары оқу орындары есептеу техникасы және бағдарламалық қамтамасыз ету мен ақпараттық жүйелер мамандықтарының орта және жалғастырушы топтарына арналған. Сонымен бірге, мұғалімдер мен мектеп оқушыларына және қазақ тіліне, есептеу техникасына қызығушылық танытатын кӛпшілік оқырман қауым үшін де пайдалы.Item Open Access Очерки по национальной концептологии(«Елтаным» баспасы, 2012) Ахметжанова З.К.Данное исследование посвящено системному культурно-ком- муникативно-интерпретативному анализу 13-ти базовых концептов казахской лингвокультуры. Собранный из разных источников богатый фактический материал, подвергшийся комплексному анализу, дает основание дпя выводов относительно национального менталитета казахов. Монография адресована специалистам в области лингвокультурологии, философии, культуры, этнолингвистики, педагогам, широкому кругу читателей, интересующихся проблемами взаимодействия языка и культуры.Item Open Access ҚАЗАҚ ЖАЗУЫНЫҢ ТАРИХЫ МЕН ТЕОРИЯСЫ(«Елтаным» баспасы, 2013) Күдеринова Қ.Б.Жазу мәдениетінің жетіліп, жазба нормалардың қалыптануы, қазақ тілінің ресми ісқағаздарында жаппай қолданылып келе жатқан қазіргі кезең болашақ тіл маманына жазуымыздың тарихынан, қолданыстағы емле нормаларының уәжділігінен білімі болуды міндеттейді. Егемендік жылдарынан бастап казак тілі, әдебиеті, тарихы, мәдениетімен қоса қазақ жазуына да жаңа көзқарас, тарихына жаңаша бағам пайда бола бастады. Оқу кұралда қазақ мәдени өмірінде колданылған әліпби түрлері, емле ерекшеліктері жазу теориясына қатысты білімдермен түсіндіріледі. Дәріс мәтіндері әртүрлі дереккөздерін сөйлете отырып, түсінікті тілмен баяндалады, семинарға қажетті материалдармен қамтамасыз етіледі. Студенттер мен магистранттарға арналған.Item Open Access Dîvânü Lugati’t-Türkteki Atasözlerinin Günümüz Açısından Değerlendirilmesi(Suleyman Demirel University, 2013) Şaban Aydoğdu; Abulhayır MünireDîvânü Lugati’t-Türk adlı eser, Karahanlıca dönemine aittir. Eski Türkçe’yi izleleyen Türk yazı dili dönemidir ve XI.-XII. yüzyılları kapsar. Bu dönemin en belirgin özelliği İslam uygarlığı çevresinde gelişmiş olmasıdır. Türk yaşam biçiminde önemli değişmeler olmuştur. “Yaklaşık iki yüz yıllık bir zaman dilimine hakim olan Karahanlı Türkçesi, Köktürk ve Uygur Türkçesi’nin tabii bir devamıdır. Nitekim 13. yüzyıldan itibaren gelişen yeni yazı dilleri, Karahanlı Türkçesi’ninevlatları durumundadır.Item Open Access Конверциялық сөзжасам тәсілінің қазақ және моңғол тілдеріндегі көрінісі(Suleyman Demirel University, 2013) Хасен БотаМақалада сөздің ешқандай тұлғалық өзгеріске түспей-ақ, мағыналық даму нәтижесінде екіншілік мағына беруін қамтамасыз ететін сөзжасамның конверсиялық тәсілі қарастырылған. Бұл тәсілге байланысты жарық көрген ғылыми еңбектерге шолу жасалып, транспозициялық тәсіл, трансформациялық тәсіл, конверсиялық тәсіл деген әртүрлі терминдердің қолданылуын, бірізділіктің жоқтығын ескерткен. Н.Оралбаева, А.Салқынбай, С.Исаев, А.Ысқақов сынды ғалымдардың пікірлері талданып, конверсиялық тәсілде сөздер тұлғалық өзгеріске түспей, әр түрлі мағына бергенімен, олардың арасындағы семантикалық байланыс сақталатындығын тілге тиек еткен. Қазақ және моңғол тілдеріндегі субстантивтену салыстыра сараланған. Конверсияның көне тәсіл екендігі ескертіліп, екі тілдің арасындағы генетикалық байланыс нақты мысалдармен дәлелденген. Тілдік тұлғаларды тереңірек үңіле зерттеу нәтижесінде синкретизм деп жүрген тұлғалардың конверсияланған туынды сөздер екендігін дәлелдеуге болатындығы айтылған.Item Open Access «Теория словесности» А. Байтурсынова в контексте литературоведения начала ХХ века(Suleyman Demirel University, 2013) Улан ЕркинбаевСовременное казахское литературоведение развивается в русле последних достижений мирового литературоведения, что было заложено в теоретических постулатах «Теории словесности» А. Байтурсынова. За исключением ряда общих наблюдений (Исмакова, 1998, 2001; Нургалиев, 2001), данный труд во всей значимости его теоретической концепции еще не был предметом отдельного академического исследования. Цель нашего исследования заключалась в изучении идей и концепций книги А. Байтурсынова в контексте развития литературно-теоретических идей 20-х, начала 30-х годов прошлого века. Анализ «Теории словесности» проводится согласно содержанию самой книги, в том порядке систематизации и классификации теории словесности, который представлен самим автором.Item Open Access «Мұхаббатнаме» жазба ескерткіші тілін тарихи-салыстырмалы зерттеу мәселелері(Suleyman Demirel University, 2013) Қыдырбекова ІңкәрБұл мақала,ХІV ғ. қыпшақ ақыны Хорезмидің «Махаббатнаме» ескерткішіне қазақ тілінің тілдік ерекшеліктерін, тарихи салыстырмалы анализ шығарма тілін қазіргі қазақ тілі деректерімен салыстырғанда анықталатын фонетикалық ерекшеліктер мен қазақ ақындарының поэтикалық шығармаларының материалында қарастырылады. Біз «Мұхаббатнамені» түп-тамырын V-VІІІ ғасырлардан алатын ежелгі әдебиетіміздің ХІІІ-ХІV ғасырлардағы елеулі көркем туындысы деп, өз тұсындағы жер жүзі мәдениетіндегі озық ағымдармен байланысты, сонымен қатар берідегі қазақ поэзиясының тіл, стиль дәстүріне қатысты жәдігерлік деп қараймыз.