5. Conference proceedings
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing 5. Conference proceedings by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 34
Results Per Page
Sort Options
Item Open Access ҚАЗАҚ ЖӘНЕ ТҮРІК АНТРОПОНЕГІЗДЕРДІҢ ҚАЛЫПТАСУ ТАРИХЫ ЖӘНЕ ДАМУЫ(Suleyman Demirel University, 2016) Дүйсебекова Ж.Мақалада қазақ және түрік тілдерінің салыстырмалы антропонегіздері туралы айтылады. Ежелгі түркі кезеңінің тілдері екі халықтың хронологиялық тізбегін құрады.Item Open Access АНАДОЛЫ ТҮРІКТЕРІ ХАЛЫҚ АҚЫНДАРЫНДА ТҮС КӨРУ САРЫНЫ ЖӘНЕ ОНЫҢ КЕЙБІР ҮЛГІЛЕРІ(Suleyman Demirel University, 2016) Айдогду Ш.Анадолы түріктері халық ақындары арасында «түс көру» сарыны кең тараған. Осы көрген түсінің қызметі ол жас ақынды «ашықтық» өнерге баулу,тарту. ХIII ғасырдан бастап ашықтар арасында осы аталған қасиетті сусынды түсінде ішіп ақындық өнердің бойларына дарып өлең жырлай бастағандарын айтып келуі ортақ дəстүрге айналған. Əдетте түсті болашақ ашықтар балалық шағында жəне жастық шағында көреді. Атақты ақындардың барлығында дерлік «түс көру» сарыны кездеседі.Item Open Access ЖАНРОВЫЕ ОСОБЕННОСТИ КОМПЬЮТЕРНОЙ ЛЕКСИКИ: ПРОБЛЕМЫ ЯЗЫКА И СТИЛЯ(Suleyman Demirel University, 2016) Оразбекова З.С., Кутпанбаева Ж.Научная статья посвящена жанру компьютерного анализа лексики одного из наиболее распространенных в настоящее время в медийном дискурсе материалов на русском языке. Тексты СМИ формируют общественное мнение, воздействуя на поведенческие установки слушателей/зрителей. Причем коммуникатор всегда представляет взгляды, мнения, установки с позиции той или иной социальной группы и социальная направленность выражается в выборе темы текста и ракурса её раскрытия. Социально ориентированный характер текста проявляется поразному в зависимости от конкретной тематики передачи: от самых "отстраненных" от зрителя, официальных – до максимально приближенных к нему по типу межличностных отношений. Эффективное воздействие в электронных СМИ возможно лишь при наличии в речи эмоциональности, экспрессивности, личностности изложения, ясности сообщения, присущих публицистическому стилю в целом.Item Open Access БҰРЫНҒЫ КЕҢЕСТІК ТҮРКІ ТІЛДЕРІ ЖАЗУЛАРЫНДАҒЫ МӘСЕЛЕЛЕР(Suleyman Demirel University, 2016) Күдеринова Қ.Б.Мақалада бір әліпбилік жүйені қолданатын советтік және түркі тілдер ерекшеліктерінен, оларлдың арасындағы ақпарат алмасу кезінде туындайтын қиындықтар қарастырылады. Сол себептен автор бірыңғай әліпбилік жүйені ұсынады. Өзекті мәселе болып туыс тілдердің ортақ жазу ережелерін қабылдау сұрағы талқыланды.Item Open Access YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE İŞLEVSEL DİLBİLGİSİ ÇERÇEVESİNDE METİNBİLİMSEL-TÜMCESEL YAPILARIN İŞLEVSELANLAMSAL BAĞLAMDA UYGULANMASI(Suleyman Demirel University, 2016) Özyaşar Y., Eren Ö. F.Etkili iletişim sağlayan dil öğretim yöntemlerinin kullanımı modern Türkçe öğretiminde ihtiyaçların karşılanabilmesi çok önemlidir. Bu çalışmada amacımız “sentential textscientific” dilbilgisi yönteminin işlevsel yapısını tanımlamaktır. bu, yabancılara Türkçe öğretmeyi ve uygulamaları mantıklı bir düzlemde göstermeye çalışmayı öğretir. Yabancı dil eğitiminin artık sadece gramer yoluyla değil, tüm dilbilimciler tarafından öğretilmesi kabul edilmektedir. Bu iletişimde dil öğretiminin önemi, iletişimde dilsel ve iletişimsel zorluk işlevsel olacak metnin oluşturulması, anlamsal bağlamdaki metnin tutarlı ve bağıntılı olması muhafaza bütünlüğü ile yükümlüdür. ”Metinbilimsel" işlevsel bir sunum oluşturur dil yapısı. Dilbilgisini doğrudan öğretmek yerine, anlamaya çalışmak mevcut işlevselsemantik metindeki bütünlük, bizim kavramsal çerçevemizi oluşturur. hedef. Çalışmamızda ”sentential textscientific" işlevsel ile ilgili örnekler konunun incelendiğini göstermek için gramer yöntemi verilmiştir.Item Open Access ЖАҢАЛЫҚТАР МӘТІНДЕРІНІҢ ГРАММАТИКАЛЫҚ ЕРЕКШЕЛІКТЕРІ ГЕНДЕРЛІК АСПЕКТІДЕ(Suleyman Demirel University, 2016) Жолшаева М.С, Қамза Ж.Б.Қазіргі уақытта газет басылымдары мен радиотелевидениялық бағдарламалар бұл ақпараттық материалдар. Ақпараттық жанр басқалардан айырмашылығы - тез және қысқа материалдар. Бұл және репортаждық жанрғада қатысы бар. Корреспондент репортажында ақпаратты еш өзгеріссіз жеткізуге тырысады. Бұл жанрда біз корреспонденттің көзқарасын, эмоцияларын және көңіл күйін көре аламыз. Әрқайсысының өзіндік лингвистикалық айырмашылықтары бар. Біздің мақсат ер және әйел адамдардың жаңалық тексттеріндегі тілдік айырмашылықтарын табу. Бұл мақсатпен негізгі объект болып бірнеше ұлттық арналардың жаңалық бағдарламалары алынды.Item Open Access AITYS AND KAZAKH ORATORY AS ONE OF THE NATIONAL FORMS OF DEBATES(Suleyman Demirel University, 2016) Beketayeva M.S.Aitys is a singing contest of Kazakh Akyns, improvised poetic dispute and one of the traditional forms of oral folk poetry. Poetic scramble, rapid duel of words is held in front of the audience during big family gatherings, holidays, wrestling performances that raise its public importance. Akyns start the poetic contest without prior preparation improvising alternately. competing in a resourcefulness of wits. Blaze of thoughts and ability to compose verses extempore. Inspired improvisation is performed to the accompaniment of traditional musical instruments like Dombyra, Kobyz and individual melodies of Akyns accompanied by expressive gestures. In this regard Aitys harmoniously synthesizes a number of arts instrumental music. Singing (vocal), poetry, recitative genre, creation of a melody (Saryn). Oratory improvisation, theatre and visual arts, mimicry, articulation, gesticulation, modulation of music tones and posing. Performance of Aitys applies deep knowledge of symbolization, myths, poetic language and abstraction. Inherent resourcefulness, art of wit and imagery thinking arc qualities required for the performers of Aitys. Aitys is one of the most ancient forms of Kazakh folklore that has reached our days without modifications and remains to be very popular among Kazakhstani people. Aitys is regarded as one of the most difficult forms of performing at1s. Besides the poetic gift performers require musical abilities, quick and sharp mind.Item Open Access KAZAK DİLİ’NİNTARİHİ KAYNAĞI OLAN “MÜNYETÜ’LGUZAT” ESERİNDEN ÖRNEKLER(Suleyman Demirel University, 2016) Auelbekova Ş.A.Kıpçak Memlukçuluğunun eski dilinde yazılmış en eski kitaplardan biri "MüniyatülGüzat" denir. Bu kitap Türkçeye çevrildiğinden beri orijinal Türkçe kelimeler. Kitap öncelikle savaş sanatını öğretmeyi amaçlıyor, bu yüzden yazılmış basit ve sanatsal ifade kullanmadan. Ana kelime hazinesi terimlerden oluşur askeri teçhizatla ilgili olarak, o sırada kullanılan silahların isimleri. Bu kitabın değeri yatıyor gerçek şu ki, o zamanın konuşma tarzı hakkında tarihsel bilgi kaynağıdır. Kitabı Kazak dilinin başlıca kaynaklarından biri olarak görmenin her türlü nedeni vardır. Eser, Türk dillerinin tipolojik özelliklerinin incelenmesine temel teşkil edebilir, ses yapıları, gelişimlerinin evrimsel tarihi, anlamsal doğası ve dilde uygulama. Bu, doğanın doğası hakkında bilgi içeren bir sergidir. türk dillerinde var olan kök kelimeler. Temelin doğasının gizemini ortaya çıkarır kelime hazinesi, dünyanın tüm zenginliğinin temelini oluşturan eski kök kelimelerin özüdür. modern Kazak dilinde kullanılan kelime bilgisi. Bu, en önemli eserlerden biridir. halkın maddi ve manevi zenginliğinin bir aynası olarak kabul edilir, onun tek tanığı uzun tarihsel gelişim. Bu kitap değerlidir çünkü bir kitabın sırlarını çözmeye yardımcı olacaktır. kazak dilinin uzun tarihi yolu.Item Open Access ТҮРКІ ТІЛДЕРІНДЕГІ СЕПТЕУЛІКТЕРДІҢ СЕПТІКТІҢ АНАЛИТИКАЛЫҚ БІРЛІГІ РЕТІНДЕ ТАНЫЛУЫ(Suleyman Demirel University, 2016) Мұхамади Қ.Т.Грамматиканың егізі үшін аналитикалық сервис, грамматикалық мазмұны мен сөздердің грамматикалық мазмұнымен септелуінің негізгі мағынасы. Сөзтіркестерде олардың қолданылуында тұрақтылық бар. шылаулар мен септеуліктерде тарихи тамырында тығыз байланыс бар. Бұл лингвистикада, тарих және этимология бойынша еңбектерде дәлелденген.Item Open Access ОБРЯДОВО-РИТУАЛЬНАЯ КУЛЬТУРА(Suleyman Demirel University, 2016) Ахметжанова З.К, Мусатаева М.Ш.Ритуальная культура характеризуется: высоким уровнем символизма всех компоненты (объекты, действия, словесные клише, последовательность действий), сложная коммуникация общество с экстраординарными способностями, вера в магическую связь определенных параметров ”компоненты коммуникативных ситуаций" с углубленным изучением культурные ценности. Ритуальная культура отмечает, во-первых, важнейшие ценности национальной культуры (социализацию молодежи формирование, развитие и постоянная поддержка взаимоотношений в обществах различных виды, космоцентризм мировоззрения), а во-вторых, усиливается в особые критические моменты из жизни этноса.Item Open Access XX ҒАСЫР ҚАЗАҚ БАЛАЛАР ӘДЕБИЕТІНДЕГІ ЖАСӨСПІРІМДЕР БЕЙНЕСІ(2021 International Young Scholars' Conference, 2021) Жұмақаева Б; Давталиева Аружан ТанербергенқызыАңдатпа Мақалада ХХ ғасырдағы қазақ балалар әдебиетінің шығармаларындағы жасөспірімдер образының қалыптасу, даму және өзгеру ерекшеліктері анықталады. Тарихи, әлеуметтік, психологиялық факторлардың ықпалынан жасөспірімдер бейнесінің автор шығармаларында қалай көрініс тапқандығы сараланады. Аталған кезеңнің айшықты туындыларына тоқталып, кейбір образдарға талдау жасалынады. ХХ ғасыр тұсында қазақ әдебиеті жанрлық прогресстерімен ерекшеленеді. Жаңа ғасырдың басталуымен балалар әдебиеті жаңа серпін алып, проза, поэзия, драматургия жанрларында қарыштап дами бастады. ХХ ғасыр қазақ әдебиетінде балалар мен жасөспірімдер образын өз шығармасына арқау ету арқылы, автордың тарихи-әлеуметтік проблемаларды оқырманына жанама жеткізуі де осы заман әдебиетінің ерекшелігіне айналды. Жазушыларымыз бен ақындарымыз жасаған жасөспірімдер образдарының ықпалы, жас ұрпаққа тәрбиелік күші бүгінгі күнге дейін өзектілігін жоймай келеді.Item Open Access СҰРАҒАН РАХМЕТҰЛЫ ШЫҒАРМАЛАРЫНЫҢ ТАНЫМДЫҚ ҚЫРЛАРЫ(2021 International Young Scholars' Conference, 2021) Базархан КенжегүлАңдатпа Қазақ әдебиетінің тереңге тамыр жайған тарихының бір бөлігі шетелдегі қазақ әдебиетінің еншісінде екендігі бүгінге дейін біраз ғылыми жұмыстарға тақырып, нысан болып келді. Мұндай тақырыптар көбінесе шетелдегі қазақ әдебиетінің жалпылама жайкүйі, зерттелуі төңірегінде болды. Мәселен, Моңғолияның Бай-Өлке қаласындағы қазақ әдебиеті жөнінде зерттеулер жүргізіліп, кейбір ақындардың шығармаларына тоқталғанымен, қазіргі таңдағы жекеленген қазақ қаламгерлерінің шығармаларына тілдіктанымдық, көркемдік ерекшеліктеріне интерпретациялық тұрғыдан нақты қалам тартыла берген жоқ. Осындай көрнекті ақындардың бірі – Сұраған Рахметұлы. Сұраған Рахметұлы Моңғолиядағы қазақ әдебиетінің көшбасында тұрған тілі орамды ақындардың бірі. Мақалада Сұраған Рахметұлы поэзиясының тілдік қолданысы, көркемдік мазмұны туралы сөз болады. Ақын өлеңдерінен мысалдар келтіре отырып, ішкі мазмұнына үңілу, тілдік талдау жұмыстары жүргізілген. Сұраған ақынның шығармаларына интерпретациялық талдау жасалына отырып, ондағы ақынның өлеңді жеткізудегі шеберлігі, тілдіккөркемдік ерекшеліктеріне кеңінен тоқталынған.Item Open Access DIVERGENT TASKS AS A TOOL FOR PROMOTING MATHEMATICAL CREATIVE THINKING(2021 International Young Scholars' Conference, 2021) K.N. KurmanovaAbstract. Cultivating mathematical creativity is essential in mathematics education. One of the techniques for developing mathematical creative thinking is the implementation of divergent tasks. Through studying the contemporary literature this paper looks at various approaches to the definition of the concept of a divergent thinking and divergent problems. This article considers the possibilities of development of creative thinking of students on mathematics lessons through the use of the divergent tasks. Properties and the main types of divergent mathematical problems are distinguished. In addition several examples of divergent problems of different types are presented.Item Open Access UPDATING THE PROFESSIONAL COMPETENCIES OF A TEACHER IN REFRESHER COURSES(2021 International Young Scholars' Conference, 2021) Taikumanova M.A; Uteubayeva E.AAbstract The relevance of the study is determined by the acute lack of additional training for teachers, which has found its niche in the educational process in Kazakhstan and in the world as a whole. The large-scale rapid transition of educational institutions of the Republic of Kazakhstan to a distance-learning format in connection with the epidemic threat due to the spread of COVID-19 revealed an urgent need for teachers to acquire and develop professional skills related to the organization and conduct of online training. At the beginning of the research, in order to determine the types of teacher's activities, it was necessary to identify and systematize the range of tasks in the framework of their professional activities. In this regard, we made a diagnosis of the professional difficulties and needs of teachers who completed professional development courses during 2020. The main task of diagnostics based on a questionnaire was to identify the dynamics of changes in educational needs and the choice of preferred forms of professional development. The reliability of the obtained results was ensured by a holistic systematic approach to solving the tasks and problems, the methodological validity of scientific statements, an analysis of domestic and foreign experience and practice of additional education, interpretation of the results based on the selected methods and personal participation in the creation and management of the center of additional education. Thus, the development of the legal framework, the need of teachers and administrative personnel of educational institutions for a free choice of forms of professional development guaranteed by laws create stable prerequisites for the wider involvement of legal entities of various forms of ownership in the process of providing electronic educational services. Therefore, from our point of view, the perception of lifelong learning in the form of refresher courses, as an impulse to improve the teacher and the pedagogical model as a whole is of particular importance.Item Open Access PROPOSED MODEL TO CONDUCT AN EFFECTIVE CLASSROOM BASED ON SMART EDUCATION SYSTEM(2021 International Young Scholars' Conference, 2021) T. Islam; O. Sharif; R.K. Das; M. RahmanAbstract The article explores the effective classroom system based on artificial intelligence, facial recognition, and other smart systems with proper security. The current smart learning environment is very familiar and appreciable all over the world. It has been a great challenge to implement with high accuracy over the years. Ensuring quality education is a must needed for the 21’st century. This study discusses the potential impact of a smart education system and describes the effective and innovative way of learning. The study considered the smart attendance-taking system using facial recognition with a modern approach such as measuring body temperature so that students can participate in the hassle-free & highly secured attendance system and also measuring body temperature for avoiding coronavirus. The study also considers the smart attendance tracking system using messenger BOT where the student can track their attendance percentage anywhere any time. This idea aims to construct a smart learning environment where all the necessary information of a student according to their education will be present which can monitor student and teacher simultaneously. Finally, Questioning Question Teaching Method have considered in this proposed idea where student and teacher will interact with each other both in a virtual and physical classroom. The proposed system should bring innovation to smart education. By integrating these features in the “Proposed Model to Conduct an Effective classroom based on Smart Education System”, students and teachers will be benefited more than before and this study may contribute to improving the quality of education.Item Open Access THE FORMATION AND DEVELOPMENT OF A CONCEPT OF SPACE GEOMETRY OF STUDENTS IN 5-6 GRADES WHILE STUDYING THE PRINCIPLES OF GEOMETRY(2021 International Young Scholars' Conference, 2021) Alibekova Dinara; Sydykhov BakhytAbstract The high school math program points out the importance of developing students spatiauniqueness of the reflection of the laws of reality by mathematics, the peculiarities of the application of mathematics to the study of the real world, the importance of the formation of skills and abilities necessary in life and in the workplace. The article describes the methods for the formation and development of concept of Space geometry of students of grades 5-6 while studying the principles of geometry, based on a system of expediently selected exercises. There are eight basic techniques that can help to understand and to construct the main formation of Space Geometry and the methods for its implementation in the study of mathematics of students of 5-6 grades. Also there are given special tasks which can be used while studying the bases of space geometry at 5-6 grades.Item Open Access ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНЦИЯ КАК ЗНАЧИМОЕ КАЧЕСТВО УЧИТЕЛЯ ИНОСТРАННОГО ЯЗЫКА(2021 International Young Scholars' Conference, 2021) Канбакова М , Утеубаева Э.А.Аннотация Сегодня понятие «компетенция» является чрезвычайно важным и актуальным в условиях современного высшего образования. Огромное количество научных исследований студентов-бакалавров и магистрантов посвящено изучению данного понятия, и не только из нашей страны, но и стран дальнего и ближнего зарубежья. За последние несколько лет накоплен большой пласт научных работ по выявлению понимания этого понятия у студентов бакалавриата и магистратуры, основ развития компетенции у будущих педагогов. Основываясь на данных этих отчетов, мы пришли к выводу, что студенты довольно смутно и неточно понимают сущность понятий «компетенция» и «профессиональная компетенция», а также их значимости для дальнейшей педагогической деятельности. Потому необходима дальнейшая работа, в целях просвещения и обучения студентов. В данной статье характеризуются основы профессиональной компетенции педагога иностранного языка, а также даются обоснования в пользу важности данного понятия в педагогической деятельности. Проведен анализ научных работ зарубежных и отечественных исследователей в рамках темы. Цель данной статьи – проанализировать и раскрыть теоретические основы профессиональной компетенции с точки зрения ее значимости для будущего педагога иностранного языка.Item Open Access КОММУНИКАТИВНЫЕ ВОЗМОЖНОСТИ, ПРЕДОСТАВЛЯЕМЫЕ КАТЕГОРИЯМИ МОДАЛЬНЫХ ГЛАГОЛОВ И НАКЛОНЕНИЙ(2021 International Young Scholars' Conference, 2021) Танина Дамира ОрлановнаАннотация В современном мире возможность влиять на собеседника является важным аспектом для достижения коммуникативной цели, поэтому в данной статье рассматривается один из наиболее спорных вопросов в филологии - понятие модальности и средства выражения модальности. Модальность, которая является лингвистической универсалией, позволяет говорящему не только выразить свое отношение к высказыванию и включить в него необходимое значение, но и придать ему убедительный характер. Так например, умелое использование модальных глаголов в институциональном англоязычном общении помогло не только оказать необходимое эмоциональное воздействие на собеседника, но и изменить его посткоммуникативное поведение. А именно, грамотное внедрение модального глагола mustв сочетании с местоимением we (тактика «Свой круг») в выступления Д. Трампа способствовало его победе на президентских выборах в борьбе с Клинтон: «To make life safe for all of our citizens, we must also address the growing threats from outside the country. ...Finally, we must think big and dream even bigger».[ И.С. Лебедева, И.Д. Романова (2018)] Актуальность статьи заключается в том, что в неймодальные глаголы и наклоненияпредставленыкак инструменты коммуникативно-когнитивного уровня современного дискурса.Item Open Access PUBLIC SCHOOL TEACHERS’ ATTITUDE TOWARD TEACHING MATHEMATICS WITH TECHNOLOGY(2021 International Young Scholars' Conference, 2021) Ualisheva TotyAbstract The 21st century is impossible to imagine without technology. Everyone knows that online learning is not surprising in the current pandemic. However, is the use of these technologies always convenient for the teacher and how effectively can teachers use the technology in their lessons? The article discusses the approach of secondary school teachers to the learning process using digital technologies. The main forms of teaching mathematics using digital technologies are also presented. In particular, I will consider the problems faced by teachers and the benefits of digital learning. In this article, we used a survey tool, during which we see that many secondary school teachers in Kazakhstan have a positive attitude to digital education and that since the beginning of the pandemic period, teachers have developed professionally in the process of using technology. Analyzing the responses to the survey, it was shown that teachers are highly qualified in the use of technology and actively use technology in their lessons.Item Open Access ҚАЗАҚ ТІЛІН БАСҚА ПӘНДЕРМЕН КІРІКТІРЕ ОҚЫТУДА АКСЕОЛОГЕМАЛАРДЫҢ ҚОЛДАНЫЛУЫНЫҢ ТИІМДІ ЖАҚТАРЫ(2021 International Young Scholars' Conference, 2021) Қалқамжай Ж.Т.Аңдатпа Мақалада қазақ тілін басқа пәндермен кіріктіре оқытуда аксеологемалардың қолданылуының тиімді жақтары қарастырылды. Қазақ тіліндегі аксеологемалардың ұлттың өзіндік ерекшелігі, ұлттық мәдениеттің өзгешелігі, ұлттық тілдің байлығы, ұлттық нақыш, ұлттық салт-дәстүрлердің ерекшеліктері функционалды-семантикалық тұрғыдан жіктеліп, айқындалды. Аксеологемаларды білудің мынандай артықшылықтары бар: біріншіден, санадағы әлем бейнесін тереңірек тануға мүмкіндік береді; екіншіден, тілдің ұлттық ерекшеліктерін айқын тануға жол ашады; үшіншіден, тілдік ерекшеліктерді семиотика деңгейінде терең тануға мүмкіндік береді. Бұл ерекшеліктер қазақ тіліндегі фразеологизмдердің, мақал-мәтелдердің және сөздердің семантикасында анық байқалады. Тілдегі осындай тіл бірліктерінің бойындағы ерекшеліктерді жақсы тану білімді игерудің деңгейін жоғарылатады, халықтың танымын, мәдениетін білуге жол ашады. Осы білімдерді әр салаға қарай икемдеу арқылы қазақ тілін басқа пәндермен интеграциялай оқыта аламыз. Мақалада қарастырылатын мәселе – қазақ тілін оқыту әдістемесінің өзекті мәселелерінің бірі. Қазір қазақ тілін басқа пәндермен кіріктіре оқыту, талдау мен терең зерттеу маңызды болып отыр. Осы мәселелерді ескере отырып, біз қазақ тілін басқа пәндермен кіріктіре оқытуда аксеологемаларды бірінші кезектегі мәселелердің бірі деп есептей аламыз.