02. Faculty of Education & Humanities
Permanent URI for this community
Browse
Browsing 02. Faculty of Education & Humanities by Subject ""Әдебиет танытқыш""
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Open Access ТӘУЕЛСІЗДІК КЕЗЕҢДЕГІ ӘДЕБИЕТТІ ОҚЫТУДЫҢ МЕТОДОЛОГИЯЛЫҚ НЕГІЗДЕРІ(Suleyman Demirel University, 2014) Ұлан ЕРКІНБАЕВӘдебиет теориясын оқытудың әдіснамалық негіздері Білім беру жүйесіндегі тұжырымдар қазіргі әдебиет пен филологияны оқыту жүйесі мен 1920-1930 жылдардағы жүйе арасында белгілі бір айырмашылықтар бар. Осылайша, дәстүрлі тәсіл мен заманауи прогрессивті әдіснамалық әдістердің жетістіктерін салыстырмалы түрде зерттеу қажеттілігі өте өзекті. А. Байтұрсынов, З. Аймавытов, М. Жұмабаев, т. Шонанұлы, М. сияқты маңызды қазақстандық ғалымдардың әдіснамалық жұмыстарына сипаттама берілді. Мақалада 1937 жылы кеңестік тоталитарлық жүйе қуғын-сүргінге ұшыраған Дулатулдар қарастырылады. Студентке теориялық негіздерді үйретудің қарапайым тәсілі - оларды осы саладағы заманауи жетістіктермен салыстыру. Сонымен қатар, филологияны оқытудың дәстүрлі және заманауи әдістері, әсіресе шығыс және Батыс дәстүрлері зерттеледі. Негізгі әдебиеттану терминдері қазақ лингвисті, түркітанушы және әдебиет теоретигі Ахмет Байтұрсыновтың "Әдебиет танытқыш" (әдебиетті зерттеу) атты іргелі еңбегі аясында оқытылады. Мақалада автор, сөз өнері, тіл тазалығы, стиль, стиль, мотив, метафора, герменевтика, семиотика, мәтін, оқырман, дискурс және әңгіме сияқты әдеби терминдердің этникалық және дәстүрлі анықтамалары ұсынылған. Дәстүрлі тәсілдің артықшылығы терминдерді олардың негізгі мағынасына және тарихи негізіне байланысты түсіндіру болып табылады, ал қазіргі зерттеулер танымның өзіне назар аудармай, терминдердің мазмұнын жіктеу және жақсарту мәселелерімен айналысады. Біздің оқулықтарымызда осы немесе басқа Тұжырымдаманың әртүрлі анықтамалары берілген, ал оның сапасы таңқаларлықтай еленбейді. Мақаланың мақсаты-бұл мәселені талдау және оны растауға тырысу.