23 results
Search Results
Now showing 1 - 10 of 23
Item ШЕШЕНДІК ӨНЕРДІҢ БОЛАШАҚ ТІЛШІ ТҰЛҒАСЫНЫҢ ҚАЛЫПТАСУЫНА ТИГІЗЕР ӘСЕРІ(СДУ хабаршысы - 2019, 2019) Ж.М. ДуйсебековаАңдатпа. Тілшілердің қолына «сөз» атты ұлы құрал берілгендіктен, оларды төртінші билікке теңестіреміз. Тілшілер – белгілі бір қоғамның ойын, өзіндік ұстанымын қалыптастыруға қауқары жететін мамандық иегерлері. Сондықтан да олардың сөйленген әрбір сөзі, жасаған әрбір сөзі жіті қадағаланып отыруы тиіс. Әсіресе, тілшілер айтатын ойын дұрыс әрі сауатты жеткізе білуге машықтануы керек. Ол үшін болашақ тілшілерді дайындап отырған әрбір жоғары оқу орны өзінің алдына білікті маман даярлап шығару міндетін қойғаны абзал. Мақалада болашақ тілшілердің шешендік қабілетін дамытуға бағыттала отырып жүргізілген жаттығулардың нәтижелері берілген. Тәжірибе нәтижесі Сулейман Демирель Университетінің «Журналистика» мамандығының 2-курс студенттерінің негізінде алынды. Жүргізілген жаттығу жұмысы болашақ тілші тұлғасының қалыптасуына оң ықпалын тигізетіні анықталды.Item DEVELOPING THE PRACTICE OF CLIL WHILETEACHING BIOLOGY IN TRILINGUAL EDUCATIONAL CONTEXT(СДУ хабаршысы - 2018, 2018) Z.S. Khalmukhamedova; D.GaipovAbstract. The current study is focused on trilingual education through action research. To integrate foreign language into curriculum of another subject Content Language Integrating Learning (CLIL) approach will be used. Organization of CLIL lessons is demanding especially when two teachers cooperate because both have different methods, principles and objectives. The paper through involving action research will be approbating teacher cooperation method to investigate way of developing teaching content through English language to learners of biology in secondary school. As the participants of the research students of 8thgrade (20-25) in Kaskelen in Almaty are selected. The purpose of involving action research is to test whether content teachers are ready to cooperate in such conditions and its effectiveness on students’ learning.Item HAZARİSTAN (HAZARACAT) HAZARALARI ARASINDA NEVRUZ KÜLTÜRÜ VE GELENEKLERİ(СДУ хабаршысы - 2017, 2017) Murat Akyüz; Diner RecepÖzet. Afganistan nüfusunun yüzde 9’unu oluşturan Hazaralar, ülkenin genelde Hazaristan (Hazaracat) bölgesinde, Gazni, Kabil ve Kuzey Afganistan’da yaşayan büyük bir çoğunluğu Şii (Caferi) olan bir gruptur. Hazaralar etnik köken olarak kendilerini Türk ve Moğol olarak görmekte olup Derice’nin (Afganistan Farsçası) Hazara şivesini konuşmaktadırlar. Hazaralar üç büyük boya ayrılmaktadır. Bu boylar; Besud, Ceguri ve Uruzgani’dir. Hazaristan bölgesi Afganistan’ın orta kesimlerinde yer almaktadır. Bu bölge; Bamyan, Ghor ve Day-Kundi vilayetlerini kapsayan dağlık bir alandır. Hazaristan’ın merkezi sayılan Bamyan sahip olduğu binlerce yıllık tarihi ve meşhur Buda heykelinin yanında Hazaralar’ın Afganistan’daki en önemli şehri ve kültür başkentidir. Kelime anlamı olarak “Yeni Gün” anlamına gelen ve İran ve Afganistan’da kullanılan takvimde yeni yılın başlangıcı olan Nevruz aynı zamanda ilkbaharın başlangıcı olarak kabul edilmektedir. Nevruz Bayramı ve törenleri bütün ön ve orta Asya milletlerinde olduğu gibi Hazaralar arasında da çok önemli bir yere sahiptir. Binlerce yıldan beri bölge halkları arasında kutlanan Nevruz, Hazaralar arasında da coşkuyla kutlanmaktadır. Nevruzdan önce hazırlıklar başlamakta, temizlik yapılmakta, yeni giysiler alınmakta, mezarlıklar ziyaret edilmektedir. Nevruz günü ise sofra kurulmakta ailecek dualar edilmekte ve akraba ziyaretleri yapılmaktadır. Bu çalışmamızda Afganistan’da yaşayan Hazaralar hakkında genel bilgiler verildikten sonra Hazaristan’da yaşayan Hazaralar’ın Nevruz ile ilgili örf ve adetleri hakkında detaylı bilgiler ele alınarak incelenmiştir.Item АУЫЗША СӨЗДЕГІ КІДІРІСТЕРДІ УӘЖДІ ҚОЛДАНУ АРҚЫЛЫ БІЛІМ АЛУШЫНЫҢ СӨЗ САПТАУЫН ЖЕТІЛДІРУТӘСІЛДЕРІ(СДУ хабаршысы - 2018, 2018) А.С. НурушоваАңдатпа. Мақалада ауызша сөздегі уəжді жəне уəжсіз кідірістердің коммуникативтік қызметі жəне ерекшеліктері талданды. Соңғы кезде жалпы тіл білімінде кідіріс интонация саласымен байланыстырылып, тар ауқымда зерттеліп жүргендігі белгілі. Жаңа бағыт тұрғысынан жүргізілген бұл зерттеудің мақсаты, радиодағы диктор сөзінің, яғни монологтық сипатта көрініс тапқан кідірістің өзіндік ерекшеліктерін талдау арқылы, білім алушының сөз саптауын жетілдіру. Қазіргі таңда жаңа технологияның даму қарқынына байланысты, бұқаралық ақпарат құралдарының өнімдері артып келеді. Алайда техникалық құрал жетіле түскенімен, бұқаралық ақпарат құралдарының тілі ақсап: радио, телеэфирден естілер сөз мəдениеті төмендеуде. Тіл мəселесіне келгенде жұртшылықпен тығыз байланыс орнатып жүрген тілші-мамандардың білуге міндетті жайттары аз емес. Сондықтан, жоғары оқу орнында білім алушы студенттерге қазақ ауызша тілін оқытып, ауызша сөйлеу тілінің заңдылықтарын, ауызша сөз мəдениетін, сөйлеу техникасын үйрету өзекті тақырып болып саналады.Item КӨРКЕМ ШЫҒАРМАДАҒЫ КӨНЕРГЕН СӨЗДЕРДІҢ КӨРКЕМДІК ҚЫЗМЕТІ(СДУ хабаршысы - 2019, 2019) Б.Д. ЖұмақаеваАндатпа. Мақалада көркем шығарманың тілдік ерекшеліктері, соның ішінде көнерген сөздердің шығарманың идеялық мазмұны мен тілін дамытудағы қызметі талданған. Тілдегі сөздерде «жасырынған» ой қабаттарын қаламгер терең бақылап, тілдік тәжірибеден өткізу арқылы қазақ тілінің ойды беру шеберлігін көнерген сөздер арқылы да байытуға болатынын мысалдармен дәйектейді. Мақалаға өзек болып отырған көркем шығарма тілі С. Жүнісовтің «Ақан сері» роман дилогиясының мысалында талданып, сараланады.Item ТУЫНДАУШЫ ГРАММАТИКА ӘДІСІ АРҚЫЛЫ ЛЕКСИКАЛЫҚ МИНИМУМДЫ МЕҢГЕРТУ(СДУ хабаршысы - 2019, 2019) М.Д. АтакееваАңдатпа. Бұл мақалада тілді шет тілі ретінде оқытуда қолданылатын туындаушы грамматика теориясының қалыптасуы, туындаушы грамматиканың тілдің ішкі және сыртқы құрылымы мен байланысы, туындаушы грамматика теориясын қазақ тілінің лексикалық қабатын өзге ұлт өкілдеріне меңгертудегі маңызына тоқталған. Туындаушы грамматика теориясының негізін салған американ психолингвисі Н.Хомский еді. Туындаушы грамматика – кең мағынадағы «грамматика» ұғымымен сәйкес келеді. Тілдік бірліктердің механикалық реттіліген сақтай отырып, сөздерден күрделі композиталық бірліктер құрастыруды мақсат етеді. Туындаушы грамматиканың негізгі заңдылықтарына төмендегі қағидалар жатады: 1.Тілдерді үйренудің ортақ, әмбебеп заңдылықтары бар. Өйткені кез-келген тілде бастауыш пен баяндауыштың болары сөзсіз. Тіл үйренуші нысанға алынған тілдің структуралық ерекшелігін біліп алуы маңызды. Шектеулі сөздер арқылы шексіз сөйлемдер құрастыру. Бұл қағида бойынша адам санасында жатқан бір ұғымды бір неше формада сыртқа шығара алады. Ой тереңінде жатқан ұғым – тілдің ішкі құрылымы, сөйлесім әрекетімен жарыққа шыққан тілдік бірліктер – тілдің сыртқы формасына жатады. Тілдің ішкі құрылымында жатқан ой сыртқы құрылымға трансформацияланады.Item KARŞILAŞTIRMALI DİLBİLİMİ NEDİR?(СДУ хабаршысы - 2019, 2019) Elif Derya ÖzdemirÖzet. Günümüzde halen bazı kesimler tarafından dilbilim ve dil bilgisi ya da gramer dediğimiz kavramlar bir birine karıştırılmaktadır. Dilbiliminin (İng. linguistics) de dilbilgisinin de (İng. grammar) malzemesi dildir. Kimi bilim insanları bilimsel olan bazı karşılaştırmalı çalışmaların sistematik olması gerektiği konusu üzerinde durmaktadırlar.Benzer ya da aynı konuları kimi zaman aynı veya benzer kimi zaman da farklı bakış açılarıyla incelemek gerekmektedir.Bu açıdan diller ile ilgili, Karşılaştırmalı dilbilim bağlantılı yapılacak çalışmalar büyük önem arz etmektedir.Ama yapılacak araştırmalar öncesinde kavramlar üzerindeki karışıklıkların ortadan kaldırılması bu alanda sağlıklı araştırmaların ortaya konmasına yardımcı olacaktır. Bu çalışmada karşılaştırmalı dilbiliminin temel ilkelerinden, karşılaştırmalı dilbiliminin tarihi gelişiminden, karşılaştırmalı dilbiliminin kendisine mahsus araştırma sahasının içerisinde yer alan başlıklardan söz edilmiştirItem МҰХТАР ӘУЕЗОВПЕН ДЖЕК ЛОНДОН ШЫҒАРМАЛАРЫНЫҢ ТАРИХЫ МЕН ЕРЕКШЕЛІГІ(СДУ хабаршысы - 2018, 2018) Н.Ж. КәдіржанАңдатпа. Әлем əдебиеттану ғылымында жыртқыш аңның соның ішінде, «қасқыр» табиғатына сипаттама беріп, көркемдік қасиеттерін кеңінен талдап қарастырған шығармалар көп. Біздің қарастырып отырған тақырыбымыз Мұхтар Әуезовтің «Көксерек» жəне Джек Лондонның «Ақ азу» шығармаларының негізінде жүргізілді. «Көксерек» повесі – Мұхтар Әуезовтің ұлттық проза өнерін əлемдік деңгейге көтеру мұратымен күн кешкен, адуын, асқар таланты тəркі тіршіліктің күйбең, зобалаңына құрық бермей жүрген шағында жазылған үздік туындыларының бірі. Бұл қазақ əдебиеті үшін мүлде жаңа құбылыс болатын. М. Әуезов Джек Лондонның «Ақ азуын» «Көксерек» жазылғаннан кейін алты жылдан соң аударған. Төрт бөлімнен тұратын «Ақ азудың» негізгі мотиві – өмір үшін жанталасқан адам жанкештілігін баяндау. Шығарма соңында қартайған Ақ азу жазымышқа мойынсұнып, адамдар ортасынан ажырамай, ежелгі жауы иттермен де ымыраға келіп күн кешуі. Шығарма соңы адам мейірімі бəрін жеңеді деген ойға жетелейді. Жиі айтылып жүрген пікірлердің бірі – «Көксерек» əңгімесі мен Джек Лондонның «Ақ азу» повесінің арасындағы ұқсастықтар туралы. Бұл екі шығарманың авторлық идеясы, оқиға құрылымы, сюжеттік дамытылуы жағынан өте ұқсас.Item UNDERSTANDING THE MATHEMATICAL ABILITIES IN PSYCHOLOGY AND PEDAGOGY(СДУ хабаршысы - 2018, 2018) M. SikymbayAbstract. The purpose of this work is to analyze the understanding and content of the concept of mathematical abilities and develop methodological recommendations for developing the mathematical abilities of high school students. One of the most important characteristics of the modern educational process is the development of mathematical abilities of students. This problem is interesting both in theoretical and in practical aspects. Today, due to the presence of various psychological currents in the understanding of mathematical abilities, there is no precise and rigorous understanding of the content of this concept.The ability to study mathematics is understood to mean individual psychological characteristics that meet the requirements of educational mathematical activity and determine, under otherwise equal conditions, the success of creative mastering of mathematics as a subject of study, in particular a relatively quick, easy and profound mastering of knowledge, skills, and skills in the field of mathematics. Achievement of the goal implies a decision to analyze the understanding of mathematical abilities in psychology and pedagogy, to reveal the level of development of mathematical abilities in modern high school studentsItem DEVELOPING PRE-SERVICE FOREIGN LANGUAGE TEACHERS’ COMPETENCE IN CRITERIA BASED ASSESSMENT(СДУ хабаршысы - 2019, 2019) D. Badayeva; G. KassymovaAbstract. Teacher education institutions should respond to the demands of teaching in the twenty-first century. During the pre-service teacher phase, programs in language teacher education institutions play an essential role in preparing their graduates to be competent in their area.Preservice teachers are expected to have a working knowledge of all aspects of assessment to support their instruction and to effectively respond to the needs and expectations of students, parents, and the school community. The present research aimed to investigate the impact of criteria based assessment on the development of pre-service English as a foreign language teachers’ competence. Most papers, works presented in this field consider more general issues, while in this research the focus is particularly on pre-service teachers and how their competence can be identified and developed at university through criteria based assessment. Two different methods will be adopted for data collection: observation and survey.The population of the research will be students of Language Teacher Education Department, SuleymanDemirel University. The results of the research can be further applied in preparation of methodic guides on developing pre-service foreign language teachers’ competence.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »